BALSS NO CITURIENES

17. oktobrī plkst. 20.00 Latvijas Mūzikas akadēmijā, Rīgā

Balss transformācija ārpus robežām. Tehnoloģijas ierosināti izteiksmes ceļi. Četri izcili opusi. Tehnoloģiju ierosināti izteiksmes ceļi savijas ar balss transformāciju iespējām un smalkām instrumentālo skaņu impresijām. Argentīnieša Alehandro Vinjao (Alejandro Viñao) Chant d'aillures soprānam un elektronikai (1991) vēsta par kādu imagināru kultūru, kurā sadzīvo augsti attīstīta tehnoloģija apvienojumā ar dabas procesos balstītu dzīvesziņu un dzīvesveidu. Franču skaņraža Filipa Lerū (Philippe Leroux) opuess Voi (Rex) balsij, sešiem instrumentiem un dzīvā laika elektronikai (2002) uzskatāms par vienu no 21. gadsimta elektroakustiskās mūzikas šedevriem. Par žanra klasiku dēvējams Džonatana Hārvija (Jonathan Harvey) skaņdarbs Mortuos plango vivos voco elektronikai (1980), kuru komponists balsta Vinčesteras katedrāles zvana un sava dēla balss transformatīvā apstrādē, radot izsmalcinātu elektroniskās skaņu pasaules poētiku. Un koncerta intriga – latviešu elektroniskās mūzikas meistara Rolanda Kronlaka jaundarbs soprānam, saksofonam un elektronikai!

Koncertā piedalās Elīna KALNAKĀRKLE, Gunta DAVIDČUKA, Iveta ROMANCĀNE, Arvīds KAZLAUSKS, Rolands KRONLAKS,SINFONIETTA RĪGA mūziķi, diriģents Normunds ŠNĒ, skaņu režija Ivars Ozols.

 .