BALSS NO CITURIENES  
17/10 plkst. 20.00 Latvijas Mūzikas akadēmijā
 
Balss transformācija ārpus robežām. Tehnoloģijas ierosināti izteiksmes ceļi. Četri izcili opusi. Tehnoloģiju ierosināti izteiksmes ceļi savijas ar balss transformāciju iespējām un smalkām instrumentālo skaņu impresijām. Argentīnieša Alehandro Vinjao “Chant d'aillures” (“Dziedājums no citurienes”) vēsta par kādu imagināru kultūru, kurā sadzīvo augsti attīstīta tehnoloģija apvienojumā ar dabas procesos balstītu dzīvesziņu un dzīvesveidu. Franču skaņraža Filipa Lerū opuss “Voi” (“Rex”) uzskatāms par vienu no 21. gadsimta elektroakustiskās mūzikas šedevriem. Par žanra klasiku dēvējams Džonatana Hārvija skaņdarbs “Mortuos plango vivos voco” elektronikai, kuru komponists balsta Vinčesteras katedrāles zvana un sava dēla balss transformatīvā apstrādē, radot izsmalcinātu elektroniskās skaņu pasaules poētiku. Un koncerta intriga – latviešu elektroniskās mūzikas meistara Rolanda Kronlaka jaundarbs!

Programmā:
Alehandro Vinjao (Alejandro Viñao) “Chant d'aillures” soprānam un elektronikai (1991)
Filips Lerū (Philippe Leroux) “Voi” (“Rex”) balsij, sešiem instrumentiem un dzīvā laika elektronikai (2002)
Rolands Kronlaks Jaundarbs soprānam, saksofonam un elektronikai (pasaules pirmatskņojums)
Džonatans Hārvijs (Jonathan Harvey) “Mortuos plango vivos voco” elektronikai (1980)

Piedalās:
Elīna Kalnakārkle, Gunta Davidčuka, Iveta Romancāne (soprāns)
Arvīds Kazlausks (saksofons)
Rolands Kronlaks (elektronika)
Sinfonietta Rīga mūziķi, diriģents Normunds Šnē
Skaņu režija Ivars Ozols


 .